God fredag og god helg! Det ble ikke lange uken på meg gitt, med kun to arbeidsdager, men det gjør vel ingenting det. Jeg tar det igjen i helgen 😉

Idag var en god dag på trening. Jeg har altså ikke fått trent ordentlig siden før jul, da en forkjølelse som fortsatt sitter, satte seg på julaften og kroppen har hatt mer enn nok med å restituere seg fra det og ta seg av en liten krabat.

Men idag måtte jeg bare. Jeg blir sur når jeg går for lenge uten trening merker jeg, haha. Jeg brukte bare litt over en halvtime, men det var en god og effektiv en. Her gjaldt det å bare få trent igjennom kroppen og komme litt igang.

A1) Sumo markløft 3 x 10 (35 kg)
A2) Benkpress 3 x 10 (25 kg)

B1) Bulgarsk utfall 3 x 8 (10 kg)
B2) Facepull 2 x 10
B3) Triceps press i kabel m/tau 2 x 10
B4) Hip extension i kabel 2 x 15
B5) Sittende skulderpress m/hantler 2 x 8 (6 kg)
B6) Sidehev 2 x 8 (4 kg)
B7) Hanging leg raise 2 x 10 (strake og bøyde ben, rett opp og skrå)

Sykt deilig følelse, nesten så jeg hadde glemt hvor godt det var å trene. 🙂

Før min økt hadde jeg en PT time med mamma. Jeg har forsøkt å få hun med på en treningsøkt siden jeg begynte som PT. Hun ville egentlig snu i døra, men jeg tvang hun inn. 😀

Mammas økt så slik ut:

10 min rask gange på mølla med litt stigning
Sittende roing i kinesis apparat
Knebøy til benk m/vektskive
Ettbens rumensk markløft
Step up til benk
Glute bridge m/vektskive
Roll out på ball
Tricepspress i kabel m/tau

1-2 sett og 5-10 repetisjoner. Måtte bare prøve litt forskjellig og se hva som virket greit og ikke. Hun er visst sterkere enn jeg antok, så dette var lett for henne 😉  Nesten første styrkeøkt som 65 åring ♥

GOD HELG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

%d bloggere liker dette: