Hei lørdag! En uke av ferien har gått allerede og gjett om vi har kost oss disse dagene. Vi har gått turer, plukket bær i skogen, badet, lekt, trent og spist. I går var en uforglemmelig dag hvor hele familien var samlet til bursdagsselskap og store og små badet fra morgen til kveld. Siste badet tok vi ved halv åtte tiden og da var det sånn at man nesten ikke ville gå opp fra vannet for det var så deilig og ikke minst gøy å hoppe og stupe fra brygga. Som man gjorde som liten 😊

Sosiale medier er preget av feriebilder om dagen, men jeg holder det selvsagt til de aktive feriebildene siden trening og bevegelse er det jeg representerer 😉

Nå er vi hjemme en tur igjen og i dag tenkte jeg å skrive litt om variasjon og allsidighet når det kommer til trening.

Selv syntes jeg det både er viktig og deilig å kunne være allsidig når det kommer til trening. Da føler jeg meg tja.. komplett? Samtidig er det viktig som personlig trener å vite noe om alt. Man har selvsagt sine spesialiteter, men alle kunder er unike og ønsker forskjellig hjelp til ulike mål. Dermed blir det viktig for meg å vite litt om alt og også praktisere det, for selv å kjenne det på kropp og hodet og kunne knytte følelser og tanker opp mot aktiviteten som skal belæres eller bidra til inspirasjon.


For meg er det viktig å kunne mestre mye. Ikke alt, men mye. Jeg blir selvsagt ikke perfekt på det jeg ikke kan best, men jeg er alltid åpen for å lære nye ting, øve og praktisere. Og så lenge man gjør en innsats, så tenker jeg at det er bedre enn ingenting! Når det kommer til trening og bevegelse, så er det bedre å gjøre noe selvom det ikke er helt perfekt, fremfor å ikke gjøre noe. 😊


Jeg er ikke den beste løperen, men jeg jogger og løper for det.
Jeg er ikke den beste på yoga, men jeg stretcher og prøver meg på nye bevegelser og positurer for det.
Jeg gjør iblant styrkeøvelser som jeg syntes er gørr kjedelig eller syntes er griseharde, men jeg gjør det for det.

Det hele henger sammen og gjør at progresjon, mestring og resultater kommer. Og derfor gjør jeg det!

Å trene styrketrening uten bevegelighet i kroppen eller sirkeltrening uten noen form for utholdenhet er forferdelig. Det blir mer gøy å løpe når man har god utholdenhet og det er mer gøy og trene styrke når man har både styrke OG bevegelighet til å utføre de ulike øvelsene med god teknikk.

Så finnes det jo mange retninger innenfor styrketrening, som jeg kanskje er bedre på eller praktiserer mer enn andre ting. Allikevel prøver jeg å lære nye ting for å holde meg oppdatert og ikke minst ha ett større «bibliotek» når jeg skal hjelpe kunder med en gøy og variert trenings hverdag.

Så, i dag dere oppfordrer jeg til å lære deg eller gjøre en ny form for trening som du ikke har gjort før.

Prøv å gå i bro eller spagaten?
Prøv deg å løpe i trapper eller gå en powerwalk?
Prøv deg på å trene rumpe om du alltid trener bryst, eller omvendt?
Prøv deg på å hoppe, hinke eller om du bader, stupe i vannet?
Jeg prøvde meg på bomba i går, med opplæring fra min storebror, men jeg var redd for ryggplask, haha.. Men jeg prøvde!

Jo mer variert du holder den treningen og aktiviteten du gjør, jo større sjanse er det kanskje for at du holder på motivasjonen og ikke går lei. Med mindre du skal bli virkelig god i EN ting. Da er det den ene tingen du skal gjøre for å bli GOD.

Men, #prøvnoenytt

God helg! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

%d bloggere liker dette: