Ti grunner til at jeg trener. Jeg tenker det er mange som kjenner at de er ferdig med sommeren nå og er veldig klar for å komme i gang med nye mål og masse motivasjon for treningshøsten og det er jeg også! Høst og vinter er jo en fin tid for å trekke inn og trene styrke, så kan man ta opp utetreningen igjen når våren kommer.

Men, hvorfor er noen mer gira på å trene enn andre? Noen vet de må det, men har liksom ikke det samme drivet. Hva skal til for å finne gnisten? Det må du selv finne ut av. Det kan være at du må få deg en treningspartner, et treningsprogram, noen veiledningstimer eller at du må gå på gruppetimer. Smaken er som baken. Det viktigste er at du finner det som gir deg DRIV til å komme i gang eller fortsette. I forkant kan det være lurt å gjøre seg opp noen tanker rundt hvorfor du skal trene.
Har du allerede kjent på følelsen av å være i god form og også sett på kroppen hva treningen har gjort for deg, vil det nok være lettere å komme i gang igjen eller fortsette å holde det gående.
Er du derimot en av de som ennå ikke har sett eller følt hva treningen gjør for kroppen? Da må du nok bare komme i gang uten å tenke videre over det eller få hjelp av noen som kan kartlegge deg og treningen din. 😊

Dette er mine grunner til å trene:

  1.  Jeg holder meg skadefri og slipper vondter og smerter i hverdagen. Immunforsvaret mitt er superbra og jeg er syk maks 1-2 ganger i året
  2. Jeg kan løfte på Maya i de dårligste posisjonene hvis jeg må. F.eks. i søvne under et skråtak, opp i sengen mens jeg ligger, opp klatrevegger/sklier, ut fra de merkeligste ting hun fikler seg inn i
  3. Jeg kan spise det jeg vil når det passer meg, uten å måtte bekymre meg for om jeg legger på meg
  4. Jeg slipper å bruke dårlig energi på å være misfornøyd med kroppen min. Jeg kan føle meg fin, både når jeg har på kjole, bikini eller helt vanlig klær
  5. Jeg er forberedt på det meste man blir utsatt for i min hverdag. F.eks. å gå på glattis, måke snø, male hus, rydde vekter på senteret, bære tunge handleposer, vesker og kanskje en unge på hofta, balansere, krabbe og hoppe på diverse lekestativ som det nok bare blir mer og mer av, løpe til en buss holdt jeg på å si, men jeg tar aldri buss så det må bli å løpe etter Martin når han stikker av med sjokoladen min 😉
  6. Jeg får en god holdning så fort jeg føler meg sterk i kroppen og en god holdning er viktig om man jobber med trening syns nå jeg 😊 Hva jobber du med? Vil du får mer respekt med en bedre holdning? Vil folk se annerledes på deg om du har en rak og fin rygg enn med fremoverroterte skuldre og blikket vendt ned mot gulvet?
  7. Jeg blir sur om fordøyelsen ikke går nøyaktig etter boka, og det gjør den med trening og bra mat. Og kaffe 😉
  8. Jeg blir mindre fristet til junkfood og alkohol. Alkohol gjør absolutt intet godt for kroppen og for meg er det viktigere å ha en bra dag med god energi fremfor å være trøtt, grå i huden og ha hangover
  9. Jeg blir aldri utlært, det er alltid en ny øvelse jeg har lyst til å teste eller en øvelse jeg har lyst til å løfte tyngre eller annerledes. Jeg syntes trening i alle varianter er gøy! Når andre vil strikke, vil jeg trene
  10. Jeg trener for å holde meg sterk, utholden, frisk og rask så lenge som mulig, så Maya har en mamma som blir gammel og grå 😉 (gleder jeg meg veldig til. Nei) OG fordi jeg nok på et tidspunkt forhåpentligvis kommer til å få et barn til og gjerne vil føle meg like bra og fin som med Maya

Har du tenkt over hvorfor du trener? Skriv de ned for deg selv og les de de gangene du ikke orker å trene 😉

Mange spør om hvordan jeg alltid har motivasjon til å trene. Sannheten er at jeg selvsagt som alle andre ikke har det. Men jeg har altfor mange grunner til at jeg burde trene til at jeg lar vær. Viljen min er trent opp til automodus 😉

Men så er det også de gangene hvor viljestyrken ikke strekker til og da lar jeg vær. Og det er helt greit! Så lenge det skjer for sjeldent til at man kommer helt ut av det. Det er forskjell på en gang annenhver uke og hver dag 😉 Da må du nok grave litt dypere i deg selv….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

%d bloggere liker dette: