Som nybegynner på treningssenteret er det ikke alltid like lett å vite hvor, hva og hvordan du skal begynne for å komme i gang med treningen på en trygg og effektiv måte.

Med dette programmet kan du trene igjennom hele kroppen og slippe å tenke altfor mye på teknikk.

Her får du allikevel noen enkle tips som er fint å ha i bakhodet når du trener styrke på egenhånd.

  • La føtter, knær og hofter peke i samme retning.
  • Pass på at knærne holder seg bak tærne. Press fra hælene og stram rumpa.
  • Stram magen, unngå svai og løft brystet opp.
  • La skuldrene være lett trukket tilbake og slapp av i nakken din.

Som nybegynner er det ikke om å gjøre og trene så tungt og ofte som mulig, men start rolig med 2-3 rolige økter i uken slik at ledd og muskler kan vende seg til en ny type belastning. Når teknikken sitter og 12 reps x 3 begynner og føles enkelt kan du øke belastningen og etter hvert også gå litt ned på repetisjonsantall.

Øvelse Serier Reps
Beinpress 3 12
Nedtrekk 3 12
Rygghev 3 12
Liggende beinhev 3 12
Push ups 3 12

Beinpress  

Nedtrekk med bredt grep

Rygghev

Liggende beinhev

Push up til benk

God trening! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

%d bloggere liker dette: